Home | Looking for something? Sign In | New here? Sign Up | Log out

Tuhan aku lelah (Semarang, februari 2010)

Aku marah, aku benci dengan semua yang telah bersemanyam dalam diri.
Semu terpatri, tepaku, mengkristal dalam imajiner kebiasaan karakter bangunan hidup ini.
Aku tak sanggup tuk bersujud di hadapan Tuhan.
Terlalu terselimutkan cahaya-Nya itu dengan batu sandungan yang berada dalam gua kalbu ini.
Aku malu...
Aku benci...
Aku tak sanggup...
Bahakan aku tak kuasa meminta maaf pada diri ini
Apa lagi pada Tuhan…..!!!
Terlalu ternistakan semua yang di harapkan-Nya..

Aku sembunyikan semua itu…
Dengan polesan baju kenistaan ku,
Aku diam, seolah sejalan dengan ajaran Tuhan,
bahkan semak-belukar dosa-dosa ku tumbuh bersenandung dengan hembusan angin hidayah Tuhan.
Aku tumbuh menjadi ilalang berakarkan kenistaan.

Tiang agama pun aku tak sanggup menyempurnakan berdirinya,
Selalu ku terlambatkan,
Sengaja ku tuk terlupakan,
bahkan menyepelekannya pun aku berjingkrak girang tanpa kesan dosa sedikit pun.
Apa lagi menjalankan sunah...? suatu kemustahilan

Haaaah.....
AKU LELAH TUHAN...!!!


0 komentar: